Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

Επίσκεψη Στέφανου Σαμοΐλη στο Αστυνομικό Τμήμα και τον Λιμενικό Σταθμό Λευκίμμης

Επίσκεψη Στέφανου Σαμοΐλη
στο Αστυνομικό Τμήμα και τον Λιμενικό Σταθμό Λευκίμμης

Κέρκυρα, 30/08/2014

Επίσκεψη στο Αστυνομικό Τμήμα και στον Λιμενικό Σταθμό της Λευκίμμης πραγματοποίησε την Πέμπτη 28/8 ο βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Σαμοΐλης.

Στο Αστυνομικό Τμήμα Λευκιμμαίων, ο Στέφανος Σαμοΐλης είχε συνάντηση με τον Διοικητή κ. Ελευθέριο Χρήστου και την Υποδιοικητή κ. Μαρία Χυτήρη, οι οποίοι αναφέρθηκαν στο έργο του Τμήματος όσον αφορά την αντιμετώπιση παραβατικοτήτων, τροχαίων ελέγχων, ακόμη και εξιχνίαση κλοπών-διαρρήξεων στον τομέα ευθύνης του Αστυνομικού Τμήματος Λευκιμμαίων. Έθεσαν το θέμα της συντήρησης των οχημάτων και προμήθειας υλικοτεχνικού εξοπλισμού. Αναφέρθηκαν επίσης στην ανάγκη κάλυψης των ελλείψεων σε προσωπικό. Η ελλιπής στελέχωση υποχρεώνει, σχεδόν σε καθημερινή βάση, σε κοινές περιπολίες με το Αστυνομικό Τμήμα Αχιλλείων, οπότε διευρύνεται ο τομέας ευθύνης του περιπολικού πρωινής βάρδιας από τον Κάβο έως τα όρια της ΔΕ Αχιλλείων και καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής η κάλυψη όλων των περιστατικών.

Στον Λιμενικό Σταθμό Λευκίμμης, ο Στέφανος Σαμοΐλης είχε συνάντηση με τον Διοικητή κ. Φίλιππο Γκούση και το προσωπικό του Σταθμού. Επισημάνθηκε η ανάγκη ύπαρξης σκάφους για τις περιπολίες από Μεσογγή έως Χαλικούνα, περιοχή που ανήκει επίσης στον τομέα ευθύνης του Σταθμού. Οι νυκτερινές περιπολίες, ενώ είναι απολύτως αναγκαίες για την επόπτευση της περιοχής, δεν γίνονται, λόγω περικοπών των κονδυλίων για αποζημίωση νυχτερινής εργασίας του προσωπικού. Από πλευράς Λιμενικού Σταθμού γίνονται οι απαιτούμενες αυτοψίες και έλεγχοι για παραβάσεις όσον αφορά τα θαλάσσια σπορ, όμως η δυσλειτουργία και η γραφειοκρατία από άλλους φορείς (Κτηματική Υπηρεσία) δυσκολεύει την βεβαίωση των προστίμων για τους παραβάτες. Τέλος, ετέθη η ανάγκη μεταστέγασης του Λιμενικού Σταθμού στον φυσικό του χώρο (στον χώρο του Λιμανιού Λευκίμμης), για αποτελεσματικότερη επιτήρηση του χώρου και εξυπηρέτηση των πολιτών.

Στις δύο συναντήσεις, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ διαβεβαίωσε ότι είναι στη διάθεση των εργαζομένων για όποιες ενέργειες χρειαστούν για την αντιμετώπιση των εργασιακών τους προβλημάτων και αποτελεσματικότερη διεξαγωγή του υπηρεσιακού τους έργου.

Το Γραφείο Τύπου

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

Εκδηλώσεις δημόσιου απολογισμού του ετήσιου κοινοβουλευτικού έργου του βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανου Σαμοΐλη.

Εκδηλώσεις δημόσιου απολογισμού του ετήσιου κοινοβουλευτικού έργου του βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανου Σαμοΐλη.
Ξεκινάνε το Σαββατοκύριακο 23-24/8 από Περιβόλι και Χλωμό.

Κέρκυρα, 22/08/2014

Όπως πέρυσι έτσι και φέτος, σε δημόσιες εκδηλώσεις θα παρουσιάσει τον απολογισμό του ετήσιου κοινοβουλευτικού έργου του ο βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Σαμοΐλης. Ο απολογισμός θα αφορά την κοινοβουλευτική δραστηριότητα για το διάστημα Ιούλης 2013 έως Ιούλης 2014.

Το ήθος και η καθαρότητα της αριστερής αντίληψης, επιβάλουν ο εκπρόσωπος του λαού στο κοινοβούλιο να λογοδοτεί δημόσια για όσα έπραξε και για όσα δεν έπραξε. Ο βουλευτής να απολογείται στους πολίτες του νομού για την προσπάθεια που αυτός κατέβαλε και τα αποτελέσματα του έργου του. Να δέχεται την αυστηρή και εποικοδομητική κριτική των κατοίκων των νησιών μας. Να αφουγκράζεται το λαό, σαν ένας κοινωνικός παλμογράφος, και απ’ αυτή την επικοινωνία να καθορίζεται ο πολιτικός σχεδιασμός των δράσεών του μέσα και έξω από την ελληνική Βουλή.

Οι εκδηλώσεις δημόσιου απολογισμού του Στέφανου Σαμοΐλη, θα ξεκινήσουν το Σάββατο 23-08-14 στο Περιβόλι (8:00 μμ στην πλατεία Μαρίνου) και την Κυριακή 24-08-14 στον Χλωμό (7:30μμ). Αφού ακολουθήσουν οι αντίστοιχες συγκεντρώσεις σε μεγάλα χωριά της Κέρκυρας, τα Διαπόντια νησιά και τους Παξούς, ο δημόσιος απολογισμός του βουλευτή θα ολοκληρωθεί με μια κεντρική εκδήλωση στην πόλη της Κέρκυρας, παρουσία κεντρικών στελεχών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Το Γραφείο Τύπου

Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

Ιδιωτικοποίηση του ΟΑΕΔ; Ούτε να το σκέφτεστε!

Ιδιωτικοποίηση του ΟΑΕΔ; Ούτε να το σκέφτεστε!
 
Κέρκυρα, 20/08/2014
 
Με την μνημονιακή λογική της ιδιωτικοποίησης και της κερδοσκοπίας αντιμετωπίζει η συγκυβέρνηση ακόμα και το δράμα των 1.500.000 ανέργων! Ενόψει του σχεδίου ανασυγκρότησης του ΟΑΕΔ, κυκλοφόρησαν «σενάρια» για διχοτόμηση των δραστηριοτήτων του οργανισμού, με την χορήγηση των (συρρικνωμένων ήδη μέχρι ανυπαρξίας) επιδομάτων ανεργίας να περνάει στο ΙΚΑ, ενώ η πολιτική απασχόλησης (προγράμματα, επιδοτήσεις, κοινοτικές ενισχύσεις για ΄΄δημιουργία θέσεων απασχόλησης΄΄, κλπ), περνάει σε ιδιώτες!
 
Οι καθυστερημένες και αόριστες διαψεύσεις του υπουργείου Εργασίας, δεν πείθουν κανέναν. Δεν πείθουν ούτε καν το συγκυβερνόν ΠΑΣΟΚ, που με ανακοίνωσή του επιβεβαιώνει ότι υπάρχουν τέτοιες σκέψεις, και ζητάει να αποσυρθούν.
 
Σε μια περίοδο βάρβαρων μνημονιακών πολιτικών, με την ανεργία να έχει φτάσει στο 30% και για τους νέους στο 60%, η όποια σκέψη διάλυσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΑΕΔ αποτελεί πολιτικό, αντικοινωνικό και αντεργατικό έγκλημα. Οι άνεργοι παραδίδονται βορά στα χέρια κερδοσκόπων δουλεμπόρων, οι πολιτικές απασχόλησης παραδίδονται στα χέρια ιδιωτών και εταιρειών!
 
Ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και οι εργατικοί και κοινωνικοί φορείς, θα αντιταχθούν σθεναρά σε οποιαδήποτε τέτοια σχέδια. Η αντιμετώπιση της ανεργίας και η προστασία των ανέργων αποτελεί συνταγματική υποχρέωση του κράτους. Ο δημόσιος χαρακτήρας του ΟΑΕΔ θα παραμείνει και θα προστατευθεί. Η αναδιοργάνωσή του πρέπει να είναι προϊόν πολιτικής και κοινωνικής διαβούλευσης. Αντί αόριστων διαψεύσεων, το υπουργείο οφείλει να δώσει άμεσα στη δημοσιότητα το σχέδιο αναδιοργάνωσης του Οργανισμού που απεργάζεται, και να το θέσει σε συζήτηση με τα πολιτικά κόμματα, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, την κοινωνία.
 
Για τον ΣΥΡΙΖΑ, η αντιμετώπιση της ανεργίας αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας. Η αναβάθμιση και αναδιοργάνωση του ΟΑΕΔ, οφείλει να έχει ως στόχο έναν σύγχρονο Οργανισμό, δημόσιο, ενιαίο, παραγωγικό, χρηματοδοτούμενο όχι μόνο από τους εργαζόμενους και τους εργοδότες αλλά και από το κράτος. Έναν Οργανισμό που θα λειτουργεί ως βασικό εργαλείο για τον επανασχεδιασμό και την προώθηση πολιτικών αντιμετώπισης της ανεργίας, θα στηρίζει την πλήρη και σταθερή εργασία για όλους, και θα αποτελεί πυλώνα ενός αναπτυξιακού προγράμματος παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
 
Το Γραφείο Τύπου

Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Αναγνώριση συντάξιμου χρόνου σχολικών φυλάκων.

ΕΡΩΤΗΣΗ
των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Σαμοΐλη Στέφανου, Στρατούλη Δημήτρη, Μητρόπουλου Αλέξη.

18.08.2014

Προς τον κ. Υπουργό:
- Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

Θέμα: Το κράτος ζητά αναδρομικές εισφορές από απολυμένους σχολικούς φύλακες για την αναγνώριση συντάξιμου χρόνου, και επιδεικτικά αγνοεί όσους έχουν ήδη προλάβει να συνταξιοδοτηθούν.

Η υπόθεση αφορά εκατοντάδες εργαζόμενους του προγράμματος για την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας στη φύλαξη των σχολικών κτηρίων που, έπειτα από προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια, κατάφεραν να αποδείξουν το αυτονόητο, ότι είχαν δηλαδή σχέση εξαρτημένης εργασίας και υπάγονταν κανονικά στην πλήρη ασφάλιση του ΙΚΑ. Αυτοί χωρίζονται σε δυο κατηγορίες, σε όσους πρόλαβαν και συνταξιοδοτήθηκαν και σε όσους απολύθηκαν το 2013. Η Τροπολογία που ψηφίστηκε προσφάτως στο Πολυνομοσχέδιο του Υπ. Οικονομικών και ζητά την αναδρομική εισφορά των εργαζομένων, αφορά μόνο στην δεύτερη περίπτωση. Επομένως, και στις δυο περιπτώσεις, η αδικία συνεχίζει να συντελείται τόσο για τους συνταξιούχους, που δεν περιλαμβάνονται καθόλου στην εν λόγω Τροπολογία, όσο και για τους απολυμένους που, όντες άνεργοι, καλούνται να πληρώσουν αναδρομικές εισφορές ύψους 11 και 12 χιλιάδων ευρώ έκαστος.

Πιο συγκεκριμένα.

Με την 34100/24.11.1999 απόφαση του υπουργού Εργασίας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΦΕΚ Β’ 2131/8.12.1999), καταρτίσθηκε πρόγραμμα για την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας 2.700 ανέργων στη φύλαξη των σχολικών κτηρίων, η διάρκεια του οποίου ορίσθηκε σε 11 μήνες, εκ των οποίων ένας μήνας μπορούσε να αφορά στη θεωρητική και πρακτική ενημέρωση – εξοικείωση με το εργασιακό περιβάλλον και οι υπόλοιποι 10 μήνες αφορούσαν στην τοποθέτηση σε θέσεις για την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας. Το εν λόγω πρόγραμμα υλοποιήθηκε με προγραμματική σύμβαση που συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΟΑΕΔ, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων & Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ) και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία “Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης” (ΕΕΤΑΑ Α.Ε.), η οποία ανανεώθηκε στις 5.1.2000 με την ένταξη στο πρόγραμμα 600 επιπλέον ανέργων, με διάρκεια έως τις 31.12.2002.

Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, η αρχική σύμβαση (“συμφωνητικό συνεργασίας”), κατά τη λήξη των πρώτων 11 μηνών ανανεώθηκε εκ νέου με τους ίδιους όρους, με μεταγενέστερες ανάλογες συμβάσεις, δυνάμει των οποίων οι εργαζόμενοι απασχολήθηκαν ως σχολικοί φύλακες έως το 2007, με συνολική υπηρεσία έως και 72 μήνες.

Τα διοικητικά δικαστήρια της χώρας, δικαίωσαν την πλειονότητα των προσφευγόντων εργαζομένων, αποφασίζοντας ρητά ότι : “Οι εργαζόμενοι οι οποίοι απασχολούνται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο Τομέα, είτε υπό καθεστώς συμβάσεων ορισμένου ή αορίστου χρόνου, είτε υπό το καθεστώς του άρθρου 20 παρ. 15 του ν. 2639/1998 (πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας ανέργων), υπάγονται στην πλήρη ασφάλιση του ΙΚΑ” [Αρ. Απ. 11/2012 Πρωτοδικείου Κέρκυρας].

Παρενθετικά σημειώνουμε ότι, για την αποτροπή της κατάχρησης της μισθωτής εργασίας που προκαλείται από τη χρησιμοποίηση διαδοχικών συμβάσεων ή σχέσεων εργασίας ορισμένου χρόνου και δη σε συμμόρφωση, καθ’ όσον αφορά το Δημόσιο και τα άλλα νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα, με τις ρήτρες 2 και 5 της από 18.3.1999 συμφωνίας πλαισίου των διεπαγγελματικών οργανώσεων γενικού χαρακτήρα CES, UNICE και CEEP που ενσωματώθηκε στην Οδηγία 1999/70/ΕΚ του Συμβουλίου, συντάχθηκε το Π.Δ. 164/2004 (Α’ 134) [βλ. διατάξεις των άρθρων 5, 6 και 7 και άρθρο 11. “Μεταβατικές διατάξεις”]. Σε αυτό,  εντάχθηκαν όλες οι περιπτώσεις των εργαζομένων που ζητούσαν να αναγνωριστεί η σχέση εξαρτημένης εργασίας τους και να υπαχθούν κανονικά στην πλήρη ασφάλιση του ΙΚΑ.

Τόσα χρόνια, οι οικείες Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές (ΤΔΕ) των Υποκαταστημάτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εσφαλμένα ερμήνευαν και εφάρμοζαν το νόμο και εξέδιδαν αποφάσεις που δεν δικαίωναν τους προσφεύγοντες εργαζόμενους, με την αιτιολογία ότι οι συμμετέχοντες σε προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας άνεργοι υπάγονται στην ασφάλιση του Ιδρύματος στον κλάδο παροχών ασθενείας σε είδος και στην ασφάλιση κατά κινδύνου ατυχήματος, όχι όμως στην πλήρη ασφάλιση του ΙΚΑ, σύμφωνα με τις ρητές διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2458/1997, σε συνδυασμό με το άρθρο 20 παρ. 15 του ν. 2639/1998, και του άρθρου 18 του ν. 2874/2000. Τα διοικητικά όμως δικαστήρια της χώρας, στην πλειονότητα των υποθέσεων, ζήτησε να ακυρωθούν τέτοιες αποφάσεις των ΤΔΕ που αντιβαίνουν τις εργασιακές διατάξεις και την ασφαλιστική νομοθεσία.

Λίγες ημέρες πριν, η τροπολογία των Υπουργών Εργασίας - Οικονομικών - Εσωτερικών στο  Πολυνομοσχέδιο, αφενός δεν περιελάμβανε τους συνταξιούχους σχολικούς φύλακες, αφετέρου ζητούσε από τους απολυμένους να εξαγοράσουν το συντάξιμο χρόνο. Στην πρώτη δηλαδή περίπτωση, οι συνταξιούχοι –ενώ έχουν δικαιωθεί στα διοικητικά δικαστήρια– δεν μπορούν να πάρουν τα δεδουλευμένα ένσημα, που πολλές φορές φτάνουν τους 72 μήνες. Στη δεύτερη περίπτωση, οι απολυμένοι και άνεργοι πλέον σχολικοί φύλακες, καλούνται να πληρώσουν ποσά της τάξης των 11 και 12 χιλιάδων ευρώ. Επιπρόσθετα, μπορούν να εξαγοράσουν μόνο “60 μήνες κατ' ανώτατο όριο”, τη στιγμή που υπάρχουν σχολικοί φύλακες με περισσότερη διάρκεια συμβάσεων. Ο δε αναγνωριζόμενος χρόνος λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης, μόνο μετά την ολοσχερή εξόφληση του ποσού εξαγοράς, εκτός εάν υποβληθεί αίτηση για συνταξιοδότηση, οπότε οι υπολειπόμενες δόσεις παρακρατούνται από τη σύνταξη.

Τη στιγμή, λοιπόν, που η οικονομική ύφεση στην Ελλάδα και ο υψηλός δείκτης ανεργίας έχουν επιφέρει τεράστιες δυσκολίες στον ελληνικό λαό, το Υπ. Εργασίας αρνείται να αναγνωρίσει  συντάξιμα χρόνια 72 μηνών και καλεί τους ανέργους να καταβάλουν πολλές χιλιάδες ευρώ!

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για την αναγνώριση των συντάξιμων χρόνων των συνταξιούχων σχολικών φυλάκων;
  2. Για ποιο λόγο η Δ/ση Ασφάλισης του ΙΚΑ δεν συμμορφώνεται με τις αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων, που αναγνωρίζουν ότι οι εργαζόμενοι υπάγονταν κανονικά στην πλήρη ασφάλιση του ΙΚΑ;
  3. Τι προτίθεται να πράξει, ώστε η συνολική δαπάνη της εξαγοράς για την αναγνώριση ως συντάξιμου του χρόνου απασχόλησης σχολικών φυλάκων σε προγράμματα “εργασιακής εμπειρίας”, να αντιμετωπιστεί αποκλειστικά από τις πιστώσεις των προϋπολογισμών των ΟΤΑ και εν γένει του κρατικού προϋπολογισμού;
  4. Από ποιες στατιστικές ή οικονομικές μελέτες προκύπτει ότι ένας απολυμένος σχολικός φύλακας, που τελεί υπό το καθεστώς παρατεταμένης ανεργίας –τη στιγμή μάλιστα που υπερφορολογείται άδικα– μπορεί να πληρώσει 11 και 12 χιλιάδες ευρώ για την εξαγορά των συντάξιμων χρόνων;
  5. Ποια ρύθμιση προβλέπεται για τους εργαζόμενους των οποίων οι συμβάσεις υπερβαίνουν τους 60 μήνες (ανώτατο όριο εξαγοράς κατά την επίμαχη Τροπολογία);
Οι ερωτώντες βουλευτές
Σαμοΐλης Στέφανος
Στρατούλης Δημήτρης
Μητρόπουλος Αλέξης

Κυριακή 17 Αυγούστου 2014

Σε απόγνωση οι ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων διαμερισμάτων και δωματίων λόγω της υποχρεωτικής και αυτεπάγγελτης αναδρομικής ασφάλισής τους στον ΟΑΕΕ.

ΕΡΩΤΗΣΗ
των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλη Κριτσωτάκη, Δημήτρη Στρατούλη, Δημήτρη Γάκη, Αγνής Καλογερή, Νίκου Συρμαλένιου και Στέφανου Σαμοΐλη.

 

Αρ. Πρωτ. 1870/14.08.2014

Προς τους  κ.κ. Υπουργούς:
- Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
- Τουρισμού

Θέμα: Σε απόγνωση οι ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων διαμερισμάτων και δωματίων λόγω της υποχρεωτικής και αυτεπάγγελτης αναδρομικής ασφάλισής τους στον ΟΑΕΕ.

Ο νόμος 3846/2010 προέβλεπε την ένταξη των ανασφάλιστων επιχειρηματιών καταλυμάτων με δυναμικότητα έως και δέκα δωμάτια στην υποχρεωτική ασφάλιση στον ΟΓΑ και την απαλλαγή τους από τον ΟΑΕΕ.

Με το νόμο 4075/2012, οι επιχειρηματίες που άρχισαν να δραστηριοποιούνται μετά την 1-7-2012 υποχρεώθηκαν στο σύνολό τους, μέσα από εισοδηματικά κριτήρια, στην ασφάλιση τους στον ΟΑΕΕ.

Με την ψήφιση του ν. 4144/2013 επανήλθε μερικώς η αποκατάσταση της υπέρμετρης αδικίας του ν. 4075/2012, καθώς παρέμειναν στην ασφάλιση του ΟΓΑ επιχειρηματίες με καταλύματα δυναμικότητας έως πέντε (5) δωμάτια.

Ωστόσο, ο ΟΑΕΕ απαιτεί από όλους τους επιχειρηματίες αναδρομικά ασφάλιστρα και συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατο δελτίο τύπου της Ένωσης Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Διαμερισμάτων και Δωματίων Ν. Ηρακλείου «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ», ο ΟΑΕΕ, με βάση το ν. 4144/2013, αλλά και την εγκύκλιο 30/2013 περί υποχρεωτικής και αυτεπάγγελτης αναδρομικής ασφάλισης, απαιτεί  αναδρομικές ασφαλιστικές εισφορές:
  • σε επιχειρήσεις με απαλλακτικά έως τον Μάιο του 2014,
  • σε ιδιοκτήτες με εποχική απασχόληση για το υπόλοιπο του έτους που δεν λειτουργούν οι επιχειρήσεις τους,
  • σε συνταξιούχους ή ασφαλισμένους σε άλλο φορέα,
  • στο σύνολο των επιχειρήσεων για έντεκα μήνες (Ιούλιο 2012 - Ιούνιο 2013), διάστημα για το οποίο έχουν αποδώσει κανονικά τις ασφαλιστικές τους εισφορές στο ταμείο τους.
Επιπλέον η Ένωση επισημαίνει ότι τα δικαιολογητικά που καλούνται να προσκομίσουν οι επιχειρήσεις που απαλλάσσονται από το συγκεκριμένο νόμο είναι «άπειρα» και εν μέσω τουριστικής περιόδου οι ιδιοκτήτες που απασχολούνται οι ίδιοι στις επιχειρήσεις τους είναι αδύνατον να διαθέσουν τον απαιτούμενο χρόνο για τη συγκέντρωσή τους.

Καταγγέλλει επίσης «απειλές για κατασχέσεις» καθώς και «απειλές για διακοπή της σύνταξης ή γι’ αυτούς που πρόκειται να βγουν στην σύνταξη, αν δεν έχουν αποπληρώσει τις αναδρομικές ασφαλιστικές εισφορές στο ΟΑΕΕ».

Επειδή επί σειρά ετών οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων έως 10 δωμάτια ήταν ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ χωρίς να είναι υποχρεωτική η εγγραφή τους στα Μητρώα Αγροτών.

Επειδή οι μικρές και εποχιακά λειτουργούσες επιχειρήσεις  αδυνατούν εκ των πραγμάτων να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές ύψους 4.000€ για όλο το έτος, αφού οι ημέρες λειτουργίας τους δεν ξεπερνούν κατά μέσον όρο τις εβδομήντα ετησίως και ο ετήσιος τζίρος δεν είναι μεγαλύτερος των 8.000 €.

Επειδή οι ίδιοι ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων διαμερισμάτων και δωματίων δηλώνουν ότι βρίσκονται σε απόγνωση και είναι αποφασισμένοι να παραδώσουν τα Ειδικά Σήματα Λειτουργίας τους, καθώς οι εφαρμοζόμενες πολιτικές στήριξης των μεγάλων τουριστικών μονάδων οδηγούν σε αδιέξοδο και τελικά σε αφανισμό τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου.

Επειδή τουριστική ανάπτυξη δεν πρόκειται να υπάρξει όταν επικεντρώνεται αποκλειστικά στις μεγάλες τουριστικές μονάδες, παραβλέποντας τον ουσιαστικό ρόλο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:
  1. Είναι στις προθέσεις τους η επανεξέταση του νομικού πλαισίου, ώστε να επανέλθει με νομοθετική παρέμβαση η απαλλαγή επιχειρηματιών τουριστικών καταλυμάτων μέχρι δέκα δωμάτια από την υποχρεωτική ασφάλιση στον ΟΑΕΕ και η επανένταξή τους στην υποχρεωτική ασφάλιση στον ΟΓΑ; Θα μεριμνήσουν ώστε οι αλλαγές να έχουν αναδρομική ισχύ για όσους έχουν ήδη δραστηριοποιηθεί πριν από 1.7.2012;
  2. Σε ποιες άμεσες ενέργειες σκοπεύουν να προβούν, προκειμένου να προστατευτεί ο κλάδος των μικρών τουριστικών επιχειρήσεων από τις «απειλούμενες κατασχέσεις και πλειστηριασμούς» καθώς και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες για τις επιχειρήσεις που απαλλάσσονται από την ασφάλιση στον ΟΑΕΕ;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Στρατούλης  Δημήτρης
Γάκης Δημήτρης
Καλογερή Αγνή
Σαμοΐλης Στέφανος
Συρμαλένιος Νίκος

Πέμπτη 14 Αυγούστου 2014

Σε κίνδυνο εκατοντάδες επιχειρήσεις του τουρισμού μετά από την κατάρρευση της Labirint.

ΕΡΩΤΗΣΗ
των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλη Κριτσωτάκη, Δημήτρη Γάκη, Σταύρου Κοντονή, Ανδρέα Ξανθού, Νίκου Συρμαλένιου και Στέφανου Σαμοΐλη

- Προς την κ. Υπουργό Τουρισμού

Θέμα: Διάψευση του success story της Κυβέρνησης. Σε κίνδυνο εκατοντάδες επιχειρήσεις του τουρισμού μετά από την κατάρρευση της Labirint.

Αρ. Πρωτ. 1804/11-08-2014

Η αναστολή εργασιών του μεγάλου ρώσικου tour operator «Labirint», η οποία είναι η τρίτη κατά σειράν μετά την αναστολή εργασιών των Windrose World και ΝΕVΑ, αφήνει καθηλωμένους χιλιάδες Ρώσους τουρίστες στο εξωτερικό, πολλοί εκ των οποίων βρίσκονται στη χώρα μας και κυρίως σε καταλύματα της Ρόδου, Κω, Κρήτης, Αθήνας, Σαντορίνης, Ζακύνθου και Κέρκυρας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του τουριστικού κλάδου, η ζημία για τα ξενοδοχεία που φιλοξενούσαν μόνο τους τουρίστες του Labirint ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ. Στα ξενοδοχεία Ρόδου και της Κω, που φιλοξενούσαν τον κύριο όγκο των τουριστών αυτού του T.O., οι οφειλές προσεγγίζουν τα 3 εκατ. ευρώ.

Πέραν αυτού, οι απώλειες για την Ελλάδα σε εισερχόμενο τουρισμό από τη Ρωσία, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, εκτιμώνται σε 200 χιλιάδες άτομα, καθώς πρόκειται για κρατήσεις που είχαν γίνει από Ρώσους μέσω του Labirint για την περίοδο μέχρι και το Σεπτέμβριο και οι οποίες ενδέχεται να χαθούν, εάν δεν πραγματοποιηθούν μέσω άλλου ταξιδιωτικού φορέα. Επιπλέον, ζήτημα αποτελεί το ύψος των ασφαλιστικών εγγυήσεων της Labirint, οι οποίες σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία φτάνουν τα 40 εκατ. ευρώ, αφού όπως δήλωσε ο επίσημος εκπρόσωπος του Russian Union of Tourism Industry (PCT), τα κεφάλαια αυτά ίσως να μην επαρκούν για την κάλυψη των απαιτήσεων των πελατών του Labirint.

Απέναντι σε όλα τα παραπάνω πολύ σοβαρά γεγονότα για τον ελληνικό τουρισμό, το υπουργείο Τουρισμού παρουσιάζεται παντελώς απροετοίμαστο. Το ίδιο απροετοίμαστος εμφανίζεται και ο ιδιωτικός τομέας, αφού το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, ως ο πλέον αρμόδιος φορέας δεν έκανε κάποια παρέμβαση, ενώ ο ΣΕΤΕ πρότεινε να επωμιστούν τα ξενοδοχεία το κόστος της φιλοξενίας των Ρώσων τουριστών, προκειμένου να μην διαταραχθεί η καλή εικόνα της Ελλάδος ως τουριστικού προορισμού.

Μέσα σε αυτό το κλίμα και χωρίς καμιά ουσιαστική υποστήριξη, ο ελληνικός ξενοδοχειακός κλάδος, που απαρτίζεται ως επί το πλείστον από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δεν ξέρει πώς να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, που απειλεί τη βιωσιμότητά του σε πολλές περιπτώσεις. Ακόμα χειρότερα, το πλήγμα που θα υποστούν οι ελληνικές επιχειρήσεις θα έχει πολλαπλασιαστικές ολέθριες συνέπειες στην εργασία, αφού το εργατικό κόστος θα θεωρηθεί ως συνήθως… δυσβάστακτο!

Επειδή τα παραπάνω αποδεικνύουν πως ο τομέας του τουρισμού είναι ευαίσθητος σε κρίσεις και γίνεται περισσότερο ευάλωτος σε συνθήκες εξάρτησης από τους μεγάλους tour operator δε μπορεί να αποτελεί επ’ ουδενί βαριά βιομηχανία της χώρας ή κύριο μοχλό της οικονομίας.

Επειδή αποδεικνύεται στην πράξη πως τα συμπεράσματα της κυβέρνησης από τα υπερπροβεβλημένα μεγέθη των αφίξεων και των πληροτήτων είναι τόσο επισφαλή, που η βιωσιμότητα χιλιάδων ελληνικών επιχειρήσεων και ολόκληρων τοπικών κοινωνιών και οικονομιών που επηρεάζονται από τον τουρισμό κρέμεται κυριολεκτικά «από μία κλωστή».

Επειδή η ελληνική κυβέρνηση, μέσα στην επίπλαστη ευφορία για το «success story» του τουρισμού, έχει «ξεχάσει» τελείως να εποπτεύει και να διασφαλίζει την ασφαλιστική κάλυψη των ταξιδιών, απέναντι σε τουρίστες και επιχειρηματίες.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:
  1. Γιατί το υπουργείο Τουρισμού, το οποίο είναι το μόνο αρμόδιο να χειριστεί το ζήτημα, δεν έχει έλθει από την πρώτη στιγμή σε επικοινωνία με την εταιρεία Turpormosch, η οποία χειρίζεται τις πτωχεύσεις tour operators στη Ρωσία, καθώς και με τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς στη Ρωσία, ώστε να λάβει την απαραίτητη πληροφόρηση και να μεσολαβήσει για τη βέλτιστη δυνατή λύση υπέρ του ελληνικού τουρισμού;
  2. Τι συγκεκριμένα μέτρα σκοπεύει να λάβει το υπουργείο μπροστά στον ορατό κίνδυνο ενός «κύματος» ακυρώσεων, που ενδέχεται να υπάρξει, υπό τον κίνδυνο πτώχευσης και άλλων tour operators της Ρωσίας;
  3. Πότε σκοπεύει να ενημερώσει το υπουργείο υπεύθυνα και λεπτομερώς τους επιχειρηματίες του κλάδου για το τι θα πρέπει να πράξουν, δίνοντας οδηγίες για το πώς θα εξασφαλίσουν την κάλυψη του κόστους φιλοξενίας; Επίσης, σε περίπτωση που η φιλοξενία των Ρώσων τουριστών κρίνεται ασύμφορη από τους ξενοδόχους, πότε αυτοί θα ενημερωθούν για τις πρέπουσες διαδικασίες με τις οποίες δεν θα γίνεται δεκτή η φιλοξενία τους, ώστε να αποφύγουμε περιστατικά δυσφήμισης της χώρας;
  4. Γιατί δεν συγκαλείται η Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων, που έχει θεσμοθετηθεί εδώ και πολλά χρόνια για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών και έγινε αντικείμενο νομοθετικής παρέμβασης ακόμα και πέρυσι;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Γάκης Δημήτρης
Κοντονής Σταύρος
Ξανθός Ανδρέας
Σαμοΐλης Στέφανος
Συρμαλένιος Νίκος

Τετάρτη 13 Αυγούστου 2014

Οι επιστροφές φόρων έχουν «παγώσει» λόγω βεβαίωσης του ΕΝΦΙΑ.

ΕΡΩΤΗΣΗ
των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Γελαλή, Παναγιώτας Δριτσέλη, Νίκου Μιχαλάκη και Στέφανου Σαμοΐλη

-         Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: Οι επιστροφές φόρων έχουν «παγώσει» λόγω βεβαίωσης του (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων.

Αρ. Πρωτ. 1768/07-08-2014

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας, χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν μείνει χωρίς επιστροφή φόρου λόγω της εντολής που έχει δοθεί στις Δ.Ο.Υ. να «παγώσουν» όλες οι επιστροφές μέχρι να πληρωθεί ο ΕΝ.Φ.Ι.Α.. Το Υπ. Οικ., εκμεταλλευόμενο παλιότερη Υπουργική Απόφαση την ΠΟΛ.:1022/24-1-2012, έχει σταματήσει όλες τις επιστροφές φόρου. Η απόφαση ανέφερε ότι, σε περίπτωση που κάποιος φορολογούμενος δικαιούται επιστροφή φόρου και υφίστανται βεβαιωμένα χρέη στο Δημόσιο (Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείο), ληξιπρόθεσμα ή μη, ανεξαρτήτως του αν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση, ο συμψηφισμός ενεργείται αυτεπάγγελτα από τον προϊστάμενο της υπηρεσίας.

Οι πληροφορίες λένε ότι η εντολή για πάγωμα των επιστροφών είχε δοθεί άτυπα πριν από τη βεβαίωση του ΕΝ.Φ.Ι.Α., ώστε με την ανάρτηση των πράξεων προσδιορισμού φόρου του ΕΝ.Φ.Ι.Α. στο taxisnet να μπλοκαριστούν αυτόματα οι επιστροφές όλων των φορολογούμενων. Με βάση την Υπουργική Απόφαση οι επιλογές που έχουν οι υπάλληλοι των Δ.Ο.Υ. είναι οι εξής: α) αν το ποσό της επιστροφής είναι μεγαλύτερο του ΕΝ.Φ.Ι.Α. συμψηφίζεται όλο το ποσό του φόρου εφάπαξ, χωρίς καμία έκπτωση, και ό,τι υπόλοιπο περισσέψει το παίρνει ως επιστροφή ο φορολογούμενος, β) αν το ποσό της επιστροφής είναι μικρότερο του ΕΝ.Φ.Ι.Α. συμψηφίζεται αυτεπαγγέλτως όλο το ποσό της επιστροφής και μένει βεβαιωμένο το υπόλοιπο του φόρου.

Είναι αυτονόητο ότι η παραπάνω Υπουργική απόφαση στερεί κάθε ρευστότητα από την αγορά, αφού ό,τι επιστροφή φόρου δικαιούνται οι πολίτες πάει στον ΕΝ.Φ.Ι.Α.. Το θέμα των συμψηφισμών, ακόμα και με μη ληξιπρόθεσμα χρέη, το είχαμε θίξει πρόσφατα με την επιστροφή του αγροτικού Φ.Π.Α. που, αντί να δοθεί στους αγρότες για να εξοφλήσουν προμηθευτές, να προετοιμαστούν για την ερχόμενη καλλιεργητική περίοδο κ.ο.κ., το παρακρατούσαν οι Δ.Ο.Υ. για μη ληξιπρόθεσμα ή ρυθμισμένα χρέη.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Θα προχωρήσει σε τροποποίηση του Νόμου βάσει του οποίου εκδόθηκε η ΠΟΛ.1022/24.1.2012, ώστε να δίνονται οι επιστροφές φόρου σε φορολογούμενους με μη ληξιπρόθεσμα χρέη;
  2. Θα προχωρήσει σε τροποποίηση του Νόμου βάσει του οποίου εκδόθηκε η ΠΟΛ.1022/24.1.2012, ώστε να δίνονται οι επιστροφές φόρου σε πολίτες με ρυθμισμένα χρέη, από τη στιγμή που αυτοί είναι συνεπείς στην πληρωμή των δόσεων της ρύθμισης;
  3. Από την στιγμή που το Υπ. Οικ. δεν προχωράει στις παραπάνω διορθώσεις, γιατί, όταν συμψηφίζεται όλο το ποσό του ΕΝ.Φ.Ι.Α. με επιστροφή φόρου, δεν δίνεται κάποια έκπτωση στον φορολογούμενο, όπως συμβαίνει με τη φορολογία εισοδήματος;
  4. Σε τι κινήσεις προτίθεται να προβεί το Υπ. Οικ. ώστε να δίνεται έκπτωση στην εφάπαξ καταβολή του ΕΝ.Φ.Ι.Α.;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Γελαλής Δημήτρης
Δριτσέλη Παναγιώτα
Μιχαλάκης Νικόλαος
Σαμοΐλης Στέφανος

Προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους αυτοαπασχολούμενους.

Προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους αυτοαπασχολούμενους.

Κέρκυρα, 13/08/2014

Η συγκυβέρνηση των κ. Σαμαρά-Βενιζέλου, υλοποιώντας πιστά την μνημονιακή πολιτική της λιτότητας και της εσωτερικής υποτίμησης, έχει οδηγήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους αυτοαπασχολούμενους σε πραγματικό αδιέξοδο.
Ενδεικτικά:
  • Ο ΟΑΕΕ καταρρέει. Με συντάξεις έως 500 €. Με απομείωση συντάξεων έως 50%. Με 1.200.000 ασφαλισμένους χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Με τις οφειλές προς τον ασφαλιστικό φορέα να φτάνουν στα 7,5 δις €.
  • Τα χρέη «χτυπάνε κόκκινο». Μικροοφειλέτες, απειλούνται με φυλάκιση! Τράπεζες και εφορία απειλούν με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας για οφειλές των 5.000 €!
  • Η υπερφορολόγηση γίνεται δυσβάστακτη. Με φόρο 26% από το πρώτο ευρώ, με τα χαράτσια, το τέλος επιτηδεύματος τα εξοντωτικά πρόστιμα Με προκαταβολική φορολόγηση εισοδημάτων που δεν θα πραγματοποιηθούν! Με αντικοινωνικά τεκμήρια.
  • Καταργείται η προστασία της επαγγελματικής στέγης.
  • Καταργείται η κυριακάτικη αργία.
  • Επιβάλλονται δραματικές, αντιπαραγωγικές, συνεχείς αυξήσεις στα τιμολόγια ενέργειας.
  • Σε όλα τα παραπάνω έχει προστεθεί η κατάργηση της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, η «απελευθέρωση επαγγελμάτων» για μονοπώληση της αγοράς, και η κατάργηση της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας, ακόμα και των ατομικών συμβάσεων.
Όλα αυτά έχουν οδηγήσει στο απόλυτο αδιέξοδο.
  • 250.000 αυτοαπασχολούμενοι και μικρομεσαίοι επιχειρηματίες βάζουν «λουκέτο».
  • Άλλες 200.000 επιχειρήσεις βρίσκονται «στο κόκκινο» μέσα στο 2014.
  • 1.500.000 άνεργοι στον ιδιωτικό τομέα, δίπλα στο υπόλοιπο 1.500.000 που εργάζεται σε συνθήκες τρόμου και πενιχρών αμοιβών.
  • Η εσωτερική ζήτηση έχει μειωθεί κατά 31%, ο γενικός δείκτης βιομηχανικής παραγωγής κατά 30,4%, στην πολυδιαφημισμένη «ανταγωνιστικότητα» η χώρα μας βρίσκεται τρίτη απ’ το τέλος!
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Στον αντίποδα αυτής της πολιτικής, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καταθέσει εδώ και καιρό δέσμη προτάσεων και μέτρων για την διάσωση και ανακούφιση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Οι προτάσεις αυτές, κωδικοποιημένα, προβλέπουν:
  1. Νέα σεισάχθεια για τα χρέη των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων προς τις τράπεζες.
  2. Κεφαλαιοποίηση οφειλών στον ΟΑΕΕ και το δημόσιο, διαγραφή πρόσθετων τελών και προσαυξήσεων, ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας έως και το 2017.
  3. Ιατροφαρμακευτική κάλυψη για όλους.
  4. Διασφάλιση της πρώτης κατοικίας.
  5. Αξιοπρεπείς συντάξεις. Δυνατότητα σύνταξης κύριας οφειλής στις 50.000 ευρώ. Μεταφορά ασφαλιστικών οφειλών που προέκυψαν στα χρόνια του μνημονίου στο τέλος του ασφαλιστικού βίου. Κατάργηση του νόμου της χούντας που στέλνει φυλακή τους οφειλέτες του ΟΑΕΕ.
  6. Προστασία της επαγγελματικής στέγης.
  7. «Ποτέ την Κυριακή».
  8. Ρευστότητα - τράπεζα ειδικού σκοπού και ώθηση συνεταιριστικών τραπεζών κλπ.
  9. Επιδοτήσεις με ρήτρα απασχόλησης.
  10. Ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας, των συστάδων, συνεταιρισμών, συμπλεγμάτων κλπ.
  11. Δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
  12. Επαναφορά των ελευθέρων συλλογικών διαπραγματεύσεων, ισχύ μετενέργειας-επεκτασιμότητας, επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ.
  13. Μείωση του κόστους ενέργειας.
  14. Χρήση της καινοτομίας, αύξηση της παραγωγικής βάσης, δέσμη μέτρων για ανάπτυξη του αγροτοδιατροφικού τομέα
  15. Αναστολή κατασχέσεων του δημοσίου, ασφαλιστικών ταμείων και τραπεζών, των στοιχείων του ενεργητικού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέχρι και το 2017.
Το πλέγμα μέτρων που θα προωθήσει, ως νέα κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ, στοχεύει στη δημιουργία ενός νέου, προοδευτικού, παραγωγικού και κοινωνικού μοντέλου, φιλικού προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους, σε όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας.

Το Γραφείο Τύπου

Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

Χρέωσαν τους Κερκυραίους με διπλό χαράτσι, θα τους χρεώσουν και με διπλό ΕΝΦΙΑ;

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
του βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανου Σαμοΐλη
Χρέωσαν τους Κερκυραίους με διπλό χαράτσι, θα τους χρεώσουν και με διπλό ΕΝΦΙΑ;
Αρνούνται να κατανοήσουν το πρόβλημα οι κ.κ. Δένδιας και Γκερέκου.

Κέρκυρα, 09/08/2014

Επικριτικός για την άρνηση των δύο κυβερνητικών βουλευτών της Κέρκυρας, υπουργών Ν. Δένδια και Ά. Γκερέκου, να στηρίξουν με την ψήφο τους την Τροπολογία για τον ΕΕΤΑ που ο ίδιος κατέθεσε στη Βουλή στο πλαίσιο του Πολυνομοσχεδίου, εξέφρασε ο βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Σαμοΐλης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης την Παρασκευή 8/8.

Η συγκεκριμένη τροπολογία, την οποία ο βουλευτής είχε  καλέσει δημοσίως τους κ.κ. Δένδια και Γκερέκου να υπερψηφίσουν, αφορούσε στην οριστική εκκαθάριση του υπέρμετρα επιβαρυμένου ΕΕΤΑ λόγω εσφαλμένων συντελεστών στην Κέρκυρα.

Ο Στέφανος Σαμοΐλης επεσήμανε τον κίνδυνο, εφόσον η κυβέρνηση αρνείται την οριστική διόρθωση, τα ίδια λάθη με τις τιμές ζώνης να επαναλήφθηκαν και στον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ, με συνέπεια να συνεχιστεί το υπερκοστολογημένο (διπλό) χαράτσι σε πολλά ακίνητα στην Κέρκυρα, κυρίως σε αγροτικές περιοχές του νησιού.

«Η Κυβέρνηση δε φαίνεται να κατανοεί το πρόβλημα», ανέφερε ο βουλευτής, «καθώς μόνος στόχος της παραμένει ο εισπρακτικός. Ομοίως, μοιάζουν να μην επιθυμούν να κατανοήσουν το πρόβλημα και οι δύο κυβερνητικοί βουλευτές της Κέρκυρας, ο υπουργός Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Ν. Δένδιας και η υφυπουργός Πολιτισμού Ά. Γκερέκου, παρά το γεγονός ότι, σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης, αδίκως ο Κερκυραίος φορολογούμενος πολίτης πληρώνει διπλάσιο φόρο.»

ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Αναφερόμενος στη δυσβάσταχτη φορολογική πολιτική της κυβέρνησης, ο Στέφανος Σαμοΐλης δήλωσε επιπλέον:

«Μέχρι το Δεκέμβρη, εκτός απ’ τον ΕΝΦΙΑ, οι Έλληνες πολίτες επιβαρύνονται με μια δυσβάσταχτη και αδιάκοπη φοροεπιδρομή (φόρος αλληλεγγύης, φόρος επιτηδεύματος, φόρος εισοδήματος, τέλη κυκλοφορίας κ.ο.κ.). Ανέφερα και στη Βουλή, στο πλαίσιο κατάθεσης της Τροπολογίας, ότι η Ελλάδα δεν αντέχει άλλα “χαράτσια”. Δεν πρόκειται ούτε για ορθή αναπτυξιακή τακτική, ούτε πρόκειται να λύσει το οικονομικό πρόβλημα της χώρας, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι το έλλειμμα και το χρέος της χώρας μας μεγαλώνουν. Μοιάζει σαν να κουβαλάμε νερό με το… καλάθι. Το Πολυνομοσχέδιο είναι ένα από τα πολλά χτυπήματα που έχουν δεχτεί η δημόσια διοίκηση και, γενικότερα, η οικονομία και η ανάπτυξη στη χώρα. Πρόκειται για ένα καταστροφικό Πολυνομοσχέδιο για τις δημόσιες δομές, παρέχοντας όλα τα δικαιώματα στους ιδιώτες (αιγιαλός, δάση), με τρόπο απαξιωτικό για το ελληνικό δημόσιο. Αυτή η τακτική της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε περαιτέρω προβλήματα στην ανάπτυξη της χώρας και στις κοινωνικές παροχές (οικονομία, υγεία, παιδεία). Το Πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει, επίσης, μία σειρά άρθρων σχετικά με το “πόθεν έσχες”. Μας βρίσκει αντίθετους το γεγονός στην Επιτροπή για το “πόθεν έσχες” δεν προβλέπεται πια η συμμετοχή εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, γεγονός που αποτελεί απαξίωση του ίδιου του πολιτικού μας συστήματος. Ως ΣΥΡΙΖΑ, διαμαρτυρόμαστε έντονα και για το γεγονός ότι συνολικά 7 σοβαρά νομοσχέδια κατατέθηκαν στα θερινά τμήματα, μια που έκλεισαν εσπευσμένα τη Βουλή ένα μήνα νωρίτερα, στις 5 Ιουνίου, γεγονός που χαρακτηρίζει την πρόθεση και την τακτική της κυβέρνησης.»

Η ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε επίσης στην προωθούμενη εκποίηση του Αεροδρομίου της Κέρκυρας, το οποίο βρίσκεται στην πρώτη από τις δύο ομάδες των προς ‘‘αξιοποίηση’’ συνολικά 21 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, κι ενώ βρισκόμαστε στη β’ φάση της δεσμευτικής προσφοράς των ιδιωτών επενδυτών.

«Η παραχώρηση των αεροδρομίων της χώρας σε ιδιωτικά συμφέροντα υποσκάπτει την ανάπτυξή της. Η σύμβαση παραχώρησης υπογράφεται για 30(+10) χρόνια, διάστημα για το οποίο ο ανάδοχος καλείται να επενδύσει ποσό ύψους μόλις 220 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που μόνο το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας αποφέρει καθαρές ετήσιες εισπράξεις 25 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για απαξίωση των αναπτυξιακών εργαλείων που έχει στα χέρια του το κράτος. Νομίζω ότι εμείς οι Κερκυραίοι πρέπει να υψώσουμε φωνή διαμαρτυρίας ενάντια στο ξεπούλημα του Αεροδρομίου μας, όπως αυτό μεθοδεύεται από την κυβέρνηση. Το επόμενο διάστημα, τόσο ως ΣΥΡΙΖΑ όσο και προσωπικά ως βουλευτής, θα διοργανώσουμε εκδήλωση προκειμένου να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στο ξεπούλημα που επιχειρείται».

Το Γραφείο Τύπου